Een goede website is een bondige website

Een valkuil bij het opzetten van een portfolio-website is het willen streven naar volledigheid.
De ondernemer wil graag een overzicht geven alle projecten die hij gedaan heeft: volledige fotoreportages, uitgebreide beschrijvingen. 

Als het doel is, via je webite nieuwe klantencontacten te leggen, dan werkt volledigheid meer als hindernis dan als hulpmiddel. Houd steeds in gedachte dat de bezoeker waarschijnlijk maar drie minuten uittrekt voor het bezoek aan jouw website: wat wil je dat de bezoeker in die drie minuten meekrijgt?
Wat moet er gebeuren in die drie minuten om bezoekers te laten besluiten dat ze je website interessant vinden, je website niet wegklikken en zelfs contact gaan opnemen? Dat bepaalt het welslagen van je website uit.

Het gaat niet om volledigheid, perfectie, volledig verantwoorde teksten: het gaat om een eerste indruk.

Je website kan doelbewust bezocht worden door iemand die iets over jou en je onderneming gehoord heeft, of hij kan via Google komen. Met name in het laatste geval heeft de bezoeker geen idee waar hij terecht komt en wie jij bent. Hij weet niet of jij de geschikte persoon bent om een opdracht aan te geven.